Modernizacja zabytkowej stacji Wrocław Leśnica w ramach modernizacji linii kolejowej E-30 Wrocław Muchobór – Legnica

Modernizacja zabytkowej stacji Wrocław Leśnica w ramach modernizacji linii kolejowej E-30 Wrocław Muchobór – Legnica

Dla stacji Wrocław Leśnica przygotowano dokumentację projektową składającą się z projektu budowlanego, projektu wykonawczego i materiałów przetargowych. Ponadto umowa przewidywała pełnienie nadzoru autorskiego nad realizacją projektów budowlanych dotyczących inwestycji.

Zakres projektu budowlanego:

  • Przebudowa stacji kolejowej Wrocław Leśnica oraz przejazdu drogowego w ciągu ul. Średzkiej i ul. Trzmielowickiej od km 12.350 do km 14.700 na obszarze kolejowym,
  • Przebudowa układu torowego,
  • Przebudowa układu drogowego,
  • Przebudowa obiektów inżynieryjnych,
  • Roboty odwodnieniowe,
  • Przebudowa sieci trakcyjnej,
  • Przebudowa sieci elektroenergetycznych,
  • Przebudowa i rozbudowa istniejących sieci podziemnego uzbrojenia terenu w zakresie niezbędnym do usunięcia kolizji z projektowaną infrastrukturą.

Projekt wykonawczy uwzględniał:

  • Układ torowy,
  • Roboty odwodnieniowe,
  • Drogi kołowe publiczne,
  • Urządzenia automatyki kolejowej,
  • Urządzenia telekomunikacji i łączności,
  • Zasilanie trakcji i odbiorników nietrakcyjnych,
  • Obiekty inżynieryjne,
  • Sieci, urządzenia sanitarne i przemysłowe – zewnętrzne – sieć gazową.

Stacja kolejowa Wrocław-Leśnica jest wpisana do rejestru zabytków. W związku z tym niezbędne było uzyskanie zezwolenia konserwatorskiego.

Modernizacja zabytkowej stacji Wrocław Leśnica

Realizacja: Agencja WMC