Prace na linii kolejowej E59 na odcinku
Poznań Główny - Szczecin Dąbie – część 1
Wykonanie dokumentacji projektowej i uzyskanie decyzji administracyjnych dla linii kolejowej E 59 na odcinku Poznań Główny - Szczecin Dąbie dla projektu: „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie” – część 1 odcinek st. Poznań Główny – st. Wronki (włącznie) tj. od km 0,000 do km 52,265.
- przygotowanie infrastruktury technicznej linii do prognozowanych wielkości przewozów pasażerskich i towarowych oraz co najmniej do minimalnych parametrów eksploatacyjnych określonych w umowach AGC i AGTC,
- zwiększenie bezpieczeństwa na jednopoziomowych przejazdach kolejowych,
- poprawa stanu ochrony środowiska w czasie prowadzonych robót budowlanych i w czasie eksploatacji zmodernizowanej linii,
- zdecydowane zmniejszenie kosztów eksploatacji i utrzymania infrastruktury,
- uzyskanie poprawy oferty przewozowej, a w konsekwencji zwiększenie ilości klientów przez:
- zwiększenie komfortu podróży,
- zwiększenie konkurencyjności kolei (prędkość i punktualność),
- skrócenie czasu podróży,
- zwiększenie bezpieczeństwa przewozu podróżnych i ładunków,
- eliminację barier architektonicznych dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
Modernizacja zakłada na odcinku linii Poznań POD (Jeżyce) – Wronki modernizację linii do prędkości 160 km/h (przy założeniu prowadzenia ruchu towarowego z prędkością 80 km/h).
Modernizacja trasy tramwajowej
ul. Kórnicka – os. Lecha – Rondo Żegrze
Zadanie obejmowało wykonanie prac projektowych polegających na opracowaniu dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, kosztorysu inwestorskiego, poprzedzonych opracowaniem koncepcji programowo-przestrzennej.
Zakresem prac projektowania objęty był odcinek trasy tramwajowej w ciągu ul. Kórnickiej od skrzyżowania z ul. Jana Pawła II (wraz z węzłem) do os. Lecha oraz w ciągu ul. Żegrze od os. Lecha do Ronda Żegrze.
Generalnym założeniem projekty było wykonanie torów o nowoczesnych parametrach technicznych i technologicznych, w celu osiągnięcia m.in. trwałości, stabilności, poprawy bezpieczeństwa, ograniczenia emisji drgań i hałasu oraz poprawienia komfortu podróżowania z uwzględnieniem przebudowy infrastruktury przystankowej na całej trasie tramwajowej poprzez jej dostosowanie do potrzeb osób z ograniczoną sprawnością ruchową.
Budowa – modernizacja zajezdni tramwajowej przy ul. Toruńskiej 278 w Bydgoszczy
Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego zadania "Budowa – modernizacja zajezdni tramwajowej przy ul. Toruńskiej 278 w Bydgoszczy".
1. Zakres zadania obejmował:
- Budynek dla służb eksploatacji tramwajów – budowa od podstaw,
- Budynek myjni – budowa od podstaw,
- Budynek do reprofilacji obręczy tramwajowych – budowa od podstaw,
- Budynek magazynowy – budowa od podstaw,
- Budynek stacji transformatorowo-rozdzielczej, portierni – budowa od podstaw,
- Budynek hali zajezdni – przebudowa naw obsługowych, termomodernizacja i renowacja elewacji budynku,
- Infrastruktura zewnętrzna zajezdni:
- budowa systemu zarządzania ruchem tramwajów w zajezdni wraz z systemem monitoringu,
- przebudowa układu torowo-sieciowego,
- przebudowa sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej,
- przebudowa sieci ciepłowniczych,
- przebudowa sieci teletechnicznych,
- przebudowa,
- przebudowa układu dróg wewnętrznych i placów z miejscami parkingowymi wraz z ogrodzeniem,
2. Sprawowanie nadzoru autorskiego w zakresie wynikającym z pkt 2.3 Działu II SIWZ oraz wzoru umowy.
Wykonanie dokumentacji projektowej na dobudowę peronu na st. Poznań Główny wraz z przebudową przejścia podziemnego w granicy działki PKP
Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej.
Projekt swoim zakresem obejmował:
- stronę wschodnią stacji Poznań Główny obszar między torem nr 8 a granicą PKP z Galerią,
- budowa peronu dwukrawędziowego z układem torowym wraz z SDIP, SMW, oświetleniem, nagłośnieniem, małą architekturą i ewentualnym zadaszeniem na długości peronu,
- budowa przejścia podziemnego (tunelu) z wejściami na nowy peron i budową windy,
- dostosowanie torów między innymi nr 10 oraz toru nr 33 wraz z elektryfikacją i właściwym odwodnieniem do nowego układu peronów,
- wbudowanie rozjazdów łączących tory wraz z odwodnieniem.